اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر خارجه فرانسه:

«پاریس» از تلاش «تاشکند» برای صلح و ثبات در آسیای مرکزی حمایت می‌کند

وزیر خارجه فرانسه گفت: «پاریس» از سیاست منطقه‌ای «تاشکند» برای تامین صلح و ثبات در آسیای مرکزی و تلاش این کشور بر حل و فصل اوضاع افغانستان حمایت می‌کند.

«پاریس» از تلاش «تاشکند» برای صلح و ثبات در آسیای مرکزی حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، هفتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ازبکستان و فرانسه در «پاریس» برگزار و در آن چشم انداز همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی 2 کشور بررسی شد.

در این نشست بیش از 50 نماینده رسمی، محافل بازرگانی و کارشناسی دو کشور حضور پیدا کردند.

«سهراب خال مراداف» معاون نخست وزیر ازبکستان و «ژان ایوز لو دریان» وزیر امور خارجه ازبکستان ریاست این نشست را بر عهده داشتند.

در این نشست چشم انداز گسترش و تعمیق بیش از پیش همکاری‌های عملی متقابل در زمینه های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: گسترش همکاری ها با «تاشکند» در اولویت سیاست خارجی پاریس قرار دارد.

وی ادامه داد: در روابط دیپلماسی بین دو کشور که ریشه آن به عهد «امیر تیمور» و پادشاه فرانسه «کارل چهارم» برمی گردد امروز یک صفحه جدید باز شده است.

«ژان ایو لو دریان» افزود: پاریس از سیاست منطقه ای تاشکند برای تامین صلح و ثبات در آسیای مرکزی و تلاش ها مبنی بر حل و فصل اوضاع افغانستان حمایت می‌کند.

«سهراب خال مراداف» معاون نخست وزیر ازبکستان و «صادق صفایف» معاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان گزارشاتی را در مورد وضعیت اقتصادی و بازرگانی در ازبکستان و همچنین شرایط مناسب ایجاد شده برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

در پایان این نشست پروتکل مربوطه به امضا رسید.

هم اکنون فرانسه یکی از مهمترین همکاری بازرگانی ازبکستان در اروپا می باشد. این دو کشور در زمینه آموزش کارکنان برای حوزه اقتصاد کلان، مالی، کشاورزی، اداره بخش کوچک و کارآفرینی خصوصی از نزدیک همکاری می کنند.

مبادلات ازبکستان و فرانسه در سال 2017 میلادی به 251 میلیون و 600 هزار دلار رسیده است.  

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول